PËRGJIGJE DISI E ZGJATUR PËR NJË JURIST KATOLIK

0
613
Dija, jo fetë

Arben Çokaj

Domgjoni V Palush, ti s’je as mish as peshk, apo gabohem? Unë jam shqiptar me bindje të djathta politike, që përkrahu Trump e politikat e djathta. Por jam edhe në gjendje të mos tregohem ideologjik, por objektiv. Komunizmi ishte një ideologji vrastare, që dështoi politikisht dhe ekonomikisht, e jo vetëm në Shqipëri. Por, kur e shoh se Enveri bëri shtet funksional, rrënoi xhamitë (edhe kishat, por nuk kishte rrugë tjetër), ndaloi krimin, hapi një rrjet shkollash shqipe, bëri universitetin e parë shqiptar në histori më 1957, krijoi sistem shëndetësor funksional, elektrifikoi vendin, ndaloi prostitucionin e degjenerimin e shoqërisë, hoqi havalet turke e arabe, u hoqi leshtë e harapit njerëzve, i rrasi brenda të gjithë këto hajna, që po i shohim sot të pasurohen si vemje mbi pasuritë tona publike, etj. etj. dhe shteti funksionoi sipas ligjeve të veta, edhe më mirë se Gjermania, Danimarka apo SHBA.

Të gjitha këto e disa të tjera më duken veprime pozitive dhe në dobi të shoqërisë. A mundemi edhe sot t’i bëjmë këto, pa bërë diktaturë, pa vrarë njerëz si Enveri?! Tash 27 vjet nuk po mund të bëjmë shtet funksional, ndërsa Enveri bëri shtet, pra. Dje nuk na thonin ‘vend musliman’, si sot. Dje nuk na thonin turqit e serbët se “shqiptarët nuk janë në gjendje të bëjnë shtet”, apo jo? A mos duhet ushtruar dhunë për të bërë shtet ne shqiptarët?!

Shteti komunist ishte shtet diktatorial, ku liritë e individit nuk respektoheshin edhe pse i kishte dhënë Shën Pali, që në shekullin e parë… E si i tillë, ai vrau rreth 6090 vetë, kundërshtarë të regjimit të tij, përdori dhunë, tortura dhe persekutime masive, për të ushtruar pushtetin e tij dhe ligjet e diktaturës. Nuk është ndonjë regjim për ta admiruar kush, jo! Por sa shqiptarë janë vrarë tash 27 vjet se? Nja 5-6 fishi i kohës së xhaxhit. Tani, a mos duhet ne të kënaqemi vetëm duke sharë regjimin komunist, e të mos bëjmë sa duhet që të dalim nga qarku vicioz e ideologjik dhe ta ndërtojmë këtë vend? Ne nuk po shpikim shtet, ne kemi mundësi të kopjojmë modelin e një shteti të ngjashëm me ne, ish-komunist, dhe ta zhvillojmë drejt Evropës, si Kroacia psh. Por pse nuk po e bëjmë? Nuk na pengon Enveri. Enverin dhe politikën e shoqërinë e sotme shqiptare i ka penguar dhe i pengon mentaliteti turqeliko-islamik i shoqërisë sonë.

Vlerësimi i fakteve të djeshme e të sotme nuk më bën mua komunist, por obkjektiv e realist, pavarësisht se si e shikon ti një deklaratë timen. Është problemi yt, jo i imi, se si ti i vlerëson gjërat. Unë dua që shteti shqiptar të funksionojë sipas ligjeve dhe them, po u morëm me fe, ne shqiptarët nuk i zbatojmë ligjet, dhe na dominon islami, kështu që nuk jemi në kushtet e Amerikës me 2-3 % muslimanë, që të merremi me fe, jemi komb unitar, shqiptar, që kemi 4 besime të ndryshme. Po u morëm me fe, humbim unitetin kombëtar, sepse kemi mbi 60-70% muslimanë dhe secila fe tërheq nga e vetja, pasi është fe monoteiste, ku Zoti i së cilës fe ëshë më i mirë, se i fesë tjetër, sipas atyre që besojnë, se kot nuk besojnë në të.

Kështu që e kemi më mirë të krijojmë politika kombëtare, një shtet nacional, e jo fetar. Në Shqipëri ka 10% katolikë dhe merren gjithë ditën me fe. Pse? Se aq dinë e aq bëjnë, nuk arrijnë ta kuptojnë se duke u marrë me fe, shoqërinë tonë e dominon eZani i naltë, e me altoparlante, nuk e dominon krishtërimi. Atëherë, a më mirë si bëri Enveri, apo si po bëni ju? Ideologji për ideologji janë. Komunizmi ishte ideologji, feja është edhe ideologji jo-produktive gjithashtu. Por neurozat fetare të mbyllin në vetvete, në narcizëm, e besimtari i verbon sytë si komunisti, para ideologjisë së vet. Mbyllet në vetvete, e nuk komunikoin si duhet me të tjerët, nga frika se ia prekë kush neurozën e tij.

Prandaj duhet ulje e rolit fetar në Shqipëri, me ligje si në Evropë, ku ndalet eZani, zhurmat e grumbullimet fetare në publik, ndalen financimet e huaja dhe paratë shtetit e të taksapaguesve, që jepen për fenë, feja të detyrohet të ushtrohet pa zhurmë e shqetësime për të tjerët në ambjentet e veta fetare, në objektet e kultit, që i kemi me tepri, dhe të paguhet vetëm nga besimtarët e vet. Me këtë, të siguroj o jurist i madh e i famshëm, që vetëm ligje të dobishme nuk je në gjendje të na sugjerosh, se numri i besimtarëve muslimanë bie nga 95%, që thonë sot se janë në Kosovë, do e paguajnë islamin vetëm 10-15% e tyre. E në Shqipëri ndoshta nja 5-10%. A nuk po të duket më e zgjuar kjo, se sa të rrimë gjithë ditën, duke u marë me përalla hebraike – arabe? Jo Shën Pali e jo Spimoza, jo Muhja e jo Hatixhja?!

Njerëzit e zgjuar e intelektualët nuk janë për luks personal, për me shitë mend, “uh sa di unë!”. Janë për të gjetur e ofruar zgjidhje. E unë, me aq sa di, ofroj zgjidhje racionale e të dobishme për shoqërinë, për miqtë mi, e për këdo që kam afër vetes. Mendoj se bëj më të mirën e mundshme, e më mirë se këtë që shoh duke u zhvilluar në shoqërinë tonë të deritanishme! Vektori i aktivitetit shoqëror të një individi, po nuk qe në kahen pozitive, kalon në dështim, kthehet në kahen negative, ku për çdo zgjidhje, del një problem. Këtë e kanë të dukshme shumë shqiptarë sot, edhe ata ‘so called’ intelektualë… E vërej edhe tek ti, e po ta them edhe këtu.

Prandaj, si arsyetim i kësaj më sipër, jam edhe kundër përzierjes së fesë me politikën tonë, pasi ne nuk jemi popull me shumicë të krishterë. Po të ishim 80-90% të krishterë, katolikë, do ndryshonte puna, nuk do merresha fare me diskutime fetare, edhe pse për vete nuk besoj, jam ateist, i besoj shkencës dhe përfundimeve racionale e të provuara shkencore. Por kam bindjen se po të ishim shumicë katolike si popull, do të ishim më të organizuar, më të bashkluar, dhe ndoshta në një nivel me Kroacinë, në mos më shumë. Por nuk jemi se!

Tani, a faji im është se ti nuk kupton? Se ti ateizmin e merr për komunizëm, për çdo rast, me ose pa qëlim? Çfarë të shtyn ty të shpifësh psh. sikur unë qenkam komunist? Kur unë nuk jam. Ti je katolik, a po ta ngjes unë ty, apo ti e pohon vetë këtë? Ti je ai që deklarohesh publikisht se je, askusdh nuk hyn brenda teje për ta kuptuar si ndjehesh ti. Unë jam ky që deklaroj publikisht se jam. Po të shoh interes te komunizmi, nuk do të kisha frikë ta them hapur, nuk ka nevojë me ma ngjitë kush me paragjykime të pavërteta, diçka që nuk jam.

Por unë jam në fakt anti-komunist dhe anti-çdo ideologjie represive, skllavëruese e vrastare. Edhe me fenë them, le të lihet e lirë, por jo dominante e shqetësuese në shoqëri, pasi feja ka prirje të fortë drejt iluzioneve, e për rrjedhojë kthehet në irracionale. Veprimet irracionale sipas psikoanalistit Erich Fromm, janë jo-produktive. Feja pra nuk ka realisht produkt shoqëror. Atëherë pse merremi kaq shumë me të? Se është neurozë obsesionale për besimtarët fetarë, sipas Frojdit, ata e kanë Zotin gjithkund me veten e tyre dhe nuk e kuptojnë jetën e tyre pa të.

A mos duhet edhe unë me qenë ideologjik si ju, fetar, për me e sha komunizmin për çdo gjë, e me u kuptua e pranua prej jush? Edhe për ato gjëra që shteti komunist shqiptar në kohën e vet i bëri mirë? Sipas rradakes tënde gjithologe, kur kemi patur shtet ne shqiptarët më të rregullt se shteti i Enverit? Kurrë. Që nga koha e Gjergj Kastriotit e deri sot, pushtimi turk, shteti i Zogut, e shteti i sotëm, të gjitha nuk kanë qenë dhe nuk janë në nivel me shtetin konunist të Enverit, për nga organizimi e funksionimi. Tani nëse unë e pohoj këtë të vërtetë, a qenkam komunist a? Duhet me gënjye sipas teje, për me qenë anti-komunist?

Ti e mban veten për jurist e këtu gjithashtu del në pah padija jote. Kë quan ti shtet funsional? A janë Kina e Rusia shtete? A është Kina ende komuniste? Para pak javësh shpërndava një video, ku zyrtarë të korruptuar kinezë vriteshin me nga një plumb kallashi pas koke, si me qenë qen. Por edhe pse Kina nuk është shtet demokratik, e nuk i respekton liritë e të drejtat e njeriut sa duhet, nuk mundesh pra, me i thanë se nuk është shtet. Këshu ishte pra edhe shteti komunist në Shqipëri, shtet diktatorial, por që funksiopnionte, se i respektonte ligjet e veta. Nuk po thotë kush të kthehemi në komunizëm, por duhet që shteti shqiptar (shtetet shqiptare) sot të funksionojnë në bazë të ligjeve, me ligje demokratike. Të krijojnë mundësi e kushte jetese si Izraeli për 4-5 milionë shqiptarë, që ka Shqipëria e Kosova dhe të jenë shtete – shembull i mirë edhe për shqiptarët jashtë këtij territori, në Maqedoni, Serbi, Mal të Zi e Greqi.

Kur vjen puna te kufiri i Kosovës me Greqinë, Maqedoninë, Malin e Zi e Serbinë, nuk është e lehtë. Por si shqiptarë nuk duhet të lëmë përpjekje pa bërë, që të maksimizojmë interesat tona, deri në një ndarje me sa më pak humbje për ne. Kurse tek ti shoh shkrehje, të krijon idenë se po të tha tjetri, ti të lë në baltë nga inferioriteti. Prandaj edhe po ta them, se në mendjen tënde të duket se i di gjërat, por mendoj se nuk i di aq mirë sa duhet!

E sa për Trump, e për politikat e tij pro kishës etj. janë në kushte të tjera. E djathta në SHBA e Perëndim është edhe tradicionale, konservative, me ruajtë vlerat e trashëguara, ndër to edhe fenë. E djathta e ka bazën e votuesve ashtu, dhe e majta duke e parë këtë, ka disa dekada që i ka hapë rrugë islamit e vërshimit islamik në Perëndim. Këtë fenomen e ka trajtuar edhe filozofi slloven Zhizhek në një libër të tij, ku e kritikon proletariatin e ri, si e quan ai, islamik, që po përpiqet të krijojë e majta në Perëndim. Kjo është me rrezik të madh, pasi vërshimi i muslimanëve në Perëndim, si ata mbi 1 milion sirianë në Gjermani, do të ndikojë në uljen e cilësive të shtetformimit në këto vende, në rritjen e kriminalitetit dhe në padurueshmëri shoqërore, do te ketë impakt negativ si fillim, derisa sirianët e arabët të asimilohen, ose getoizohen në këto shoqëri të zhvilluara.

Mundet se këto forma agresive emigrimi bëhen edhe për të tonifikuar shoqërintë Perëndimore në rënie, që të ringjallet disi, duke e ngacmuar atë me një fluks refugjatësh, që të lindin fëmijë e të mbrojnë më shumë veten. Janë politika të caktuara, lëvizje të mëdha shoqërore, që mund të japin efekte në shoqëri, të cilat nuk mund t’i parashikojmë sot. Ne mund të vlerësojmë me ato që dimë, mirë apo keq, një fenomen të caktuar, ku mund t’i referohem në këtë rast filozofit francez Gustave Le Bon, i cili thotë se “përzierja e racave ia ul cilësitë një race të lartë”, të caktuar.

E këtë e kemi si shembull mjaft të qartë për ne shqiptarët, ku pushtimi turk, islamizimi dhe përzierja e racës, nga racë e lartë indo-evropiane, i ka kthyer shqiptarët në një racë e mesme e ulët, që shikon me madhështi racën e mesme turke e racën e ulët arabe dhe i nënshtrohen fesë së analfabetit beduin, duke lypur pa dinjitet majtas e djathtas, e jo duke krijuar vlera me punë të vet. Ty a po të duket mirë kjo a? Apo ke pritë, që këto sqarime me t’i dhënë Halil Matoshi?!