Facebook dëshiron që ne të jetojmë në Metaverse

0
120
Mark Zuckerberg

Një zhvendosje drejt hapësirës dixhitale të metaversit tashmë ka filluar të ndodhë, megjithëse jo ende nën domenin e Mark Zuckerberg. Fotografia nga David Paul Morris / Bloomberg / Getty

Lëvizja e pafundme

Po çfarë do të thotë kjo?

Nga Kyle Chayka, The Newyorker5 gusht 2021Përktheu Arben Çokaj

Në një telefonatë për fitimet në Facebook javën e kaluar, Mark Zuckerberg përshkroi të ardhmen e kompanisë së tij. Vizioni që ai paraqiti nuk bazohej në reklamat, që siguron pjesën më të madhe të fitimeve aktuale të Facebook, ose në një rritje në madhësinë e përgjithshme të rrjetit social, i cili tashmë ka gati tre miliardë përdorues aktivë mujorë. Në vend të kësaj, Zuckerberg tha se qëllimi i tij është që Facebook të ndihmojë në ndërtimin e “metaverse“, një fjalë e zakonshme e Silicon Valley, që është bërë një obsesion për këdo që përpiqet të parashikojë, dhe kështu të përfitojë nga, në dekadën e ardhshme të teknologjisë. “Unë pres që njerëzit që na shohin kryesisht si një kompani e mediave sociale të fillojnë të na shohin si një kompani metaverse,” tha Zuckerberg. Ishte një strumbullar i jashtëzakonshëm në mesazhet për gjigantin e mediave sociale, veçanërisht duke pasur parasysh faktin se kuptimi i saktë i metaverses dhe çfarë paraqet ai për jetën dixhitale, nuk është aspak i qartë. Në thirrjen e të ardhurave, Zuckerberg ofroi përkufizimin e tij. Metaverse është “një mjedis virtual, ku mund të jesh i pranishëm me njerëz në hapësirat dixhitale”, tha ai. Është “një internet i mishëruar, në të cilin je brenda në vend që thjesht ta shikosh. Ne besojmë se ky do të jetë pasardhësi i Internetit celular.

Ashtu si termi “hapësirë ​​kibernetike“, një monedhë e shkrimtarit të trillimeve William Gibson, termi “metaverse” ka origjinë letrare. Në romanin e Neal Stephenson “Përplasja e dëborës“, nga viti 1992, protagonisti, Hiro, dikur programues dhe shofer picash në një distopian të Los Anxhelos, zhytet në metavers, “një univers i gjeneruar nga kompjuteri, që kompjuteri i tij po e vizaton mbi syzet e tij dhe po e fut në kufjet e tij.” Është një pjesë e themeluar e botës imagjinare të librit, një aspekt i njohur i jetës së personazheve, i cili lëviz rrjedhshëm midis sferave fizike dhe virtuale. Në një tokë të zezë, nën një qiell të zi, si nata e përjetshme në Las Vegas, metaversi i Stephenson-it përbëhet nga “Rruga”, një rrugë e madhe ku ndërtesat dhe tabelat përfaqësojnë “copa të ndryshme softuerësh që janë krijuar nga korporatat e mëdha.” Të gjitha korporatat paguajnë një ent të quajtur Global Multimedia Protocol Group për pjesën e tyre të pasurive të paluajtshme dixhitale. Përdoruesit paguajnë gjithashtu për akses; ata që mund të përballojnë vetëm terminale publike më të lira, shfaqen në metaverse me kokrra bardh e zi.

Metaversi imagjinar i Stephenson mund të mos jetë aq larg nga ajo që kompanitë e sotme të teknologjisë po zhvillojnë tani. Imagjinoni, si Hiro, duke vendosur syze (ndoshta ato të prodhuara nga Oculus, të cilin Facebook e zotëron), duke kontrolluar një avatar virtual tredimensional dhe duke shfletuar një sërë vitrinash virtuale, ekuivalentët metavers të platformave të ndryshme si Instagram (që Facebook gjithashtu e zotëron). Netflix, ose videoloja Minecraft. Ju mund të mblidheni me miqtë në peizazhin virtual dhe të gjithë të shikoni një film në të njëjtin teatër virtual. “Në thelb do të jeni në gjendje të bëni gjithçka që mundeni në internet sot, si dhe disa gjëra që nuk kanë kuptim në internet sot, si vallëzimi”, tha Zuckerberg. Në të ardhmen mund të ecim nëpër Facebook, të veshim rroba në Facebook, të organizojmë festa virtuale në Facebook ose të zotërojmë pronë në territorin dixhital të Facebook. Çdo aktivitet në atë që ne dikur e mendonim si botën reale do të zhvillojë një ekuivalent metavers, me mundësi përcjellëse për të shpenzuar para, duke e bërë atë aktivitet në internet. “Mallrat dhe krijuesit dixhitalë thjesht do të jenë në të mëdhenj”, tha Zuckerberg.

Ky ndryshim tashmë ka filluar të ndodhë, megjithëse jo ende nën domenin e Facebook. Video loja Second Life, e cila u lëshua në vitin 2003 nga Linden Lab, krijoi një botë virtuale ku përdoruesit mund të enden, duke ndërtuar strukturat e tyre; toka mund të blihet atje ose për dollarë amerikanë ose për monedhën në lojë, Dollarë Linden. Roblox, një video-lojë për fëmijë e lançuar në vitin 2006, kohët e fundit është zhvilluar në një botë gjithëpërfshirëse, në të cilën lojtarët mund të dizajnojnë dhe shesin krijimet e tyre, nga kostumet e avatarit deri tek përvojat e tyre ndërvepruese. Në vend të një loje të vetme, Roblox u bë një platformë për lojëra. Fortnite, i lëshuar në vitin 2017, evoluoi nga një shoot-’em-up falas për të gjithë në internet me shumë lojtarë në një hapësirë ​​më të përhapur, në të cilën lojtarët mund të ndërtojnë në bashkëpunim strukturat ose të ndjekin koncerte dhe ngjarje të tjera të drejtpërdrejta në lojë. (Ariana Grande sapo njoftoi një shfaqje virtuale të ardhshme atje.) Lojtarët e Fortnite blejnë “lëkurat” e avatarit të personalizuar dhe lëvizjet ose gjestet që avatarët mund të kryejnë – ndoshta këtu Zuckerberg e mori referencën e tij për kërcimin. Nëse ndonjë kompani është e prirur të përfitojë nga metaverset, është prodhuesi i Fortnite, Epic Games, i cili zotëron një treg lojërash dhe shet gjithashtu Unreal Engine, softuerin e dizajnit tredimensional, që përdoret në çdo cep të industrisë së lojrave dhe në filma të suksesshëm, të tilla si seriali televiziv “Star Wars” “The Mandalorian“. Në prill, kompania njoftoi një raund financimi miliarda dollarësh për të mbështetur “vizionin e saj për metaverset“.

Megjithatë, asnjë kompani e vetme nuk është menduar të zotërojë ose drejtojë metaverse; kërkon bashkëpunim për të krijuar konsistencë. Asetet që dikush fiton në metaverse do të jenë hipotetike të lëvizshme, duke lëvizur edhe ndërmjet platformave në pronësi të korporatave të ndryshme. Ky sinkronizim mund të mundësohet nga teknologjia blockchain si kriptovalutat dhe tokenat e pandryshueshëm, të cilat përcaktohen nga mbajtja e tyre e pandryshueshme e të dhënave. Nëse keni blerë një avatar N.F.T. nga shoqëria online Bored Ape Yacht Club, Fortnite mund të verifikojë teorikisht pronësinë tuaj në blockchain dhe më pas t’ju lejojë ta përdorni avatarin brenda botës së tij të lojës. I njëjti avatar mund të shfaqet edhe në Roblox. Sferat e ndryshme supozohet të ruajnë “ndërveprimin”, siç tha Zuckerberg në thirrjen e të ardhurave, duke u lidhur së bashku për të formuar një metavers më të gjerë hipotetik, mënyra se si çdo faqe interneti ekziston në mënyrë johierarkike në protokollin e hapur të internetit.

Metaversi përfaqëson një vizion tekno-optimist për një të ardhme, në të cilën kultura mund të ekzistojë në të gjitha format në të njëjtën kohë. Pronësia intelektuale – një frazë që zbatohet gjithnjë e më shumë për prodhimin krijues të çdo lloji – mund të lëvizë pa probleme midis filmave, lojërave video dhe mjediseve të realitetit virtual. Është një mundësi joshëse për prodhuesit e korporatave të kulturës, të cilët do të përfitojnë nga I.P.-të e tyre, kudo që të shkojnë. Panteoni Marvel i Disney-t i rrëfimeve të superheronjve tashmë përbën një “univers kinematografik“; pse të mos e lëshoni atë në çdo platformë të mundshme njëkohësisht? Në Fortnite, siç shkroi investitori pro-metavers Matthew Ball në një ese me ndikim vitin e kaluar, “Ju mund të vishni fjalë për fjalë kostumin e një personazhi të Marvel brenda Gotham City, ndërsa ndërveproni me ata që veshin uniformat N.F.L të licencuar ligjërisht.” (Sa tërheqëse ju duket kjo mund të varet nga sa i varur jeni nga logot.) Në të ardhmen, krijimet e vetë përdoruesve mund të arrijnë të njëjtin lloj transportueshmërie dhe përfitimi, duke i lënë konceptet e fansave të konkurrojnë me Marvel-in ashtu si blogjet e vetë-publikuara dikur ndërpresin gazetat.

Megjithatë, duke gjykuar nga strategjia e rritjes së Facebook-ut gjatë dekadës së fundit, Zuckerberg nuk do të jetë i kënaqur duke e bërë kompaninë e tij një komponent të një metaversi multiplatformësh. Ashtu si kompania bleu, thithi dhe ia kalonte platformave më të vogla të mediave sociale derisa i ngjante një monopoli, ajo mund të përpiqet të kontrollojë të gjithë hapësirën në të cilën banojnë përdoruesit, në mënyrë që të jetë në gjendje të na paguajë qiratë. Facebook mund, në të vërtetë, të krijojë pasuri të paluajtshme virtuale, që bizneset e vogla në internet do të duhet t’i marrin me qira, për të shitur mallrat e tyre, ose të ndërtojnë një hapësirë ​​takimesh në lojë, ku një avatar mbresëlënës dhe i shtrenjtë do të jetë çelësi i rrjetëzimit, si ekuivalenti i një fantazie. Zmadhoni sfondin. Jetët tona fizike tashmë janë aq të ngopura me Facebook dhe pronat e tjera të tij, saqë kompania duhet të ndërtojë struktura të reja për përsëritjet virtuale të jetës sonë dhe më pas t’i dominojë ato gjithashtu në mënyrë që të vazhdojë të zgjerohet.

Komentet e Zuckerberg sollën në mendjen time një përsëritje të mëparshme të jetës në internet, një lojë dhe hapësirë ​​sociale të quajtur Neopets, lançuar në 1999; Mbaj mend që e luaja në shkollën e mesme, duke shkëmbyer strategji me miqtë. Në lojë, lojtari kujdeset për krijesat e vogla dixhitale, duke i ushqyer dhe rregulluar ato si dhe duke blerë aksesorë me “Neopoints” të fituara nga aktivitetet në lojë. Ishte një pikë krenarie dhe një formë e vetë-shprehjes, ndonëse e çuditshme, të kishe një profil shumë të zhvilluar në lojë. Sidoqoftë, në metaversen që parashikon Facebook, ju jeni Neopet dhe aktivitetet tuaja në lojë mund të ndikojnë në çdo sferë të jetës, që Facebook tashmë prek: karrierën, marrëdhëniet, politikën. Në vizionin e Zuckerberg, Neopoints bëhen dollarë në Facebook, të përdorshme vetëm në platformë; vetë-prezantimi juaj në internet bëhet një zgjedhje e kufizuar në opsionet që ofron Facebook. Shfaqet një univers virtual blu-gri. Sa më zhytës të jetë, aq më i pashmangshëm bëhet, si një burim gjithëpërfshirës i mediave sociale, me të gjitha problemet e tij.


MË TEPËR SHKENCË DHE TEKNNOLOGJI

Kyle Chayka është një shkrimtar kontribues për The New Yorker dhe autor i “Dëshira për më pak: Të jetosh me minimalizëm.”