PËR 8 MARS – GAZETA DANEZE POLITIKEN SHKRUAN:
Lufta gjinore po zhvillohet në të gjitha drejtimet e mundshme, në të njëjtën kohë. Për pagë të barabartë. Për një perceptim dinamik gjinor. Për të drejtën për të vënë shami. Ose me e tundë bythën, pa patur nevojë të kesh turp. Këtu jepet feminizmi në 6 versione.
1. Lëvizja e çorapkuqeve fillon një luftë për moralin seksual të lirë, të drejtën për abortin dhe kundër represionit indirekt. Periudha 1960-1990 është një epokë feministe e artë. Pjesa më e madhe e legjislacionit për barazinë gjinore ende në fuqi sot është zbatuar gjatë kësaj periudhe. Në vitet 1990, lufta e grave lëviz nga rruga në universitetet botërore. Intelektualistët e rinj feministë kritikojnë valën e parë dhe të dytë të feministëve për të krijuar një imazh të ngushtë të feminitetit me theks të madh në luftën e grave të bardha perëndimore.
2. Feministet dyshuese vijnë nga përkufizimi i ri dhe më i hapur i gjinisë si e kushtëzuar nga shoqëria. Lufta feministe është pra edhe lufta për të drejtat e homoseksualëve, transeksualëve dhe pakicave të tjera të seksit.
3. Feministet liberale nuk blejnë premisën e feministeve të çuditshme. Gratë dhe burrat duhet të kenë të njëjtat të drejta formale, por të gjitha trajtimet e veçanta duhet të largohen, thonë ata. Më parë, lufta e grave ka qenë shumë për barazinë gjinore, por me etnicitetin zero, feja dhe kultura vijnë për të luajtur një rol më të madh.
4. Koncepti i feministeve brune përdoret në Danimarkë për një grup feministësh nga komunitetet e pakicave etnike, që luftojnë kundër kontrollit social dhe shtypjes së grave. Sidoqoftë, jo vetëm gratë e minoritetit që kanë një qëndrim ndaj të drejtave të grave minoritare. Në lidhje me debatin e thurur, përleshen midis feministëve, që i shohin shamitë si shtypëse të grave dhe feministëve që i shohin ato si të kundërtën e saj.
5. Të ashtuquajturat feministët e hixhabit kritikojnë feministët e tjera, për t’i marrë peng në luftën e tyre seksuale. Ata e shohin errësirën si një mënyrë për t’u çliruar nga seksualizimi dhe botën perëndimore të vizionit të grave.
6. Në vitet e fundit, disa fushata i kanë bërë përsëri gratë të dalin në rrugë. Burgimi i grupit punk Pussy Riot shkaktoi demonstrata proteste në mbarë botën dhe fushata e Thithkës (Nipple) së lirë, ka bërë që gratë të hedhin dorashkën dhe të kërkojnë liri nga turpi seksual. Në Danimarkë, feministët Emma Holten dhe Nikita Klæstrup e kanë definuar veten si pjesë e valës së katërt të feminizmit. Në SHBA, zgjedhja e Donald Trump si president u takua me gjysmë milioni protestues në të ashtuquajturën “Marshi i Grave”. Shumë prej tyre mbanin veshur një kapelë të thurur me grepa shtëpie, që mban emrin kapele p. (pussyhat).
Ditë shumë të mirë të betejës.
Përktheu Arben Çokaj