Përktheu Arben Çokaj
Në Greqinë e lashtë, Sokrati kishte një reputacion të madh për urtësi. Një ditë erdhi njëri për të gjetur filozofin e madh dhe i tha:
– A e di atë, që unë kam dëgjuar për mikun tënd?
– Prisni një minutë, – tha Sokrati. – Para se të më përgjigjeni, unë do të doja të bëja një test, testin e tre sitave.
– Tre sitave?
– Po, por, – vazhdoi Sokrati. – Para se të thoni ndonjë gjë mbi të tjerët, është mirë që të merrni kohë për të filtruar atë, që ju doni të thoni. Unë e quaj atë testin e tre sitave. Sita e parë është e vërteta. A keni kontrolluar, nëse ajo që ju thoni është e vërtetë?
– Jo… Unë vetëm dëgjova…
– Shumë mirë. Pra, ju nuk e dini nëse kjo është e vërtetë. Ne vazhdojmë me sitën e dytë, atë të mirësisë. Çfarë doni të më thoni në lidhje me mikun tim, a është diçka e mirë?
– Oh jo! Anasjelltas…
– Pra, – vazhdoi Sokrati, – ju doni të më thoni gjëra të këqia rreth tij, dhe ju nuk jeni as i sigurtë, se ato janë të vërteta. Ndoshta ju ende mund ta kaloni testin, mbetet sita e tretë, ajo e shërbimit. A është e dobishme, që unë të di se çfarë flitet për mikun tim?
– Jo, me të vërtetë.
– Pra, – përfundoi Sokrati, – çfarë ju mendoni se doni të thoni nuk është as e vërtetë, as e mirë she as e dobishme; cila është arsyeja që ju kërkuat të më thoni?
Nëse secili prej nesh do të mund të meditonte dhe të vinte në praktikë këtë test të vogël… ndoshta bota do të ishte më mirë.
In ancient Greece, Socrates had a great reputation for wisdom. One day someone came to find the great philosopher and said:
– You know what I just heard about your friend?
– Wait a minute – said Socrates. – Before you tell me, I would like to make a test, one of the three sieves.
– The three sieves?
– But yes, – Socrates continued. – Before telling everything on others, it is good to take time to filter what you want to say. I call it the test of the three strainers. The first sieve is the truth. Have you checked if you tell me is true?
– No … I just heard …
– Very good. So you do not know if it’s the truth. We continue with the second sieve, that of goodness. What you want to tell me about my friend something good?
– Oh no! Conversely
– So, – Socrates continued, – you want to tell me bad things about him, and you are not even certain that they are true. Maybe you can still pass the test, it remains the third sieve, that of utility. It is helpful that I know what I would have done this friend?
– No, really.
– So, – concluded Socrates, – what did you want to tell me is neither true nor good nor useful; because you wanted to tell me?
If each of us could meditate and put into practice this little test … maybe the world would be better.